Nerijetko se događa da rješenja županijskih testova budu netočna (tko radi taj i griješi). Ukoliko se utvrdi da je rješenje određenog zadatka neispravno ima li županijska komisija (koja ispravlja testove) pravo zanemariti to rješenje i dati bodove učeniku koji je zadatak točno riješio. Odgovor koji često čujemo od ispravljača testova jest: "Mi se u to nećemo miješati - to će ispraviti državno povjerenstvo." To je doduše istina, državno povjerenstvo ispravi greške i pozove na državno natjecanje one učenike koji su i zaslužili - ali rezultati županijskih natjecanja ostanu nepromjenjeni.

Ime i prezime: Ime i prezime ime.prezime@grad.hinet.hr

 


Ovdje ću načiniti presedan i odgovoriti ću na pitanje iako se osoba nije predstavila jer smatram ovo pitanje dosta važnim, a i odgovor korisnim. Ipak, moram priznati da je tužno što se osoba koja ga je postavila nije predstavila. Možemo to razumjeti kao strah od posljedica (mlada osoba), no ako je tako to je porazno. Možemo to razumjeti i kao moguće tajnovito poticanje na raspravu o problemu (starija osoba) no u tom slučaju to nije fer ni prema kome.
Kako god na e-školi svi se predstavljamo bez straha i srama i kad pitamo i kad odgovaramo; imamo lica i imena i stojimo iza onog što kažemo (napišemo). :)

Za odgovor treba pojasniti neke stvari.

1) Državno povjerenstvo za susret i natjecanje iz kemije organizira i sprovodi isti na državnom nivou. S ciljem ostvarivanja zajedničkog kriterija isto povjerenstvo priređuje i zadaće za županijski nivo susreta i natjecanja. Osim toga, DP je donijelo i dalje razvija pravila susreta i natjecanja koja svake godine budu objavljena u Prosvjetnom vijesniku Ministarstva prosvjete i športa.

2) Županijski uredi za prosvjetu i šport svake godine osnivaju županijska povjerenstva za Susret i natjecanje iz kemije čija je zadaća sprovesti isti. Također, županijska povjerenstva ispravljaju zadaće (koje primaju od DP putem županijskih ureda za prosvjetu) i stvaraju rang liste natjecatelja koje su dužni, zajedno sa zadaćama (prema Pravilniku), dostaviti državnom povjerenstvu.

3) Za očekivati je da će se županijska povjerenstva brinuti za svoje natjecatelje i njihov uspjeh.

4) Kako je u pitanju navedeno ... živ čovjek radi pa i griješi... s tim se vjerujem svi slažemo. Znači može se dogoditi poneka pogreška ili se pojaviti i ispravno i nepredviđeno rješenje.

5) Što učiniti kad se spomenuto dogodi? Osobno mislim da uvijek treba bodovati ispravno i točno rješenje i ne oštetiti natjecatelja jer kako veli:
To je doduše istina, državno povjerenstvo ispravi greške i pozove na državno natjecanje one učenike koji su i zaslužili - ali rezultati županijskih natjecanja ostanu nepromjenjeni.
Državno povjerenstvo ne ispravlja županijske liste niti se o njima brine, nego utvrđuje uspješnu ispravljenost zadaća.

6) Ukoliko se dogodi rečeno: Odgovor koji često čujemo od ispravljača testova jest: Mi se u to nećemo miješati - to će ispraviti državno povjerenstvo, lako može doći do problema, a i nepravde.
Dakle može se dogoditi da pregledom zadaća pristiglih sa županijskih natjecanja dođe do korekcije zadaće i da učenik ostvari više bodova nego što je imao na županijskoj listi te bude recimo čak i pozvan na državno natjecanje i možda čak postane i državni prvak. U isto vrijeme, jer je bilo kako kaže citat, može biti recimo 5. ili 6. na županijskoj listi i time ostati prikraćen (oštećen) za kakvu nagradu. To je moguće jer županijske liste i dodjele nagrada završe puno prije nego zadaće uopće dođu do DP i ono nazad pošalje povratnu informaciju. Bave li se tim problemom kasnije županijska povjerenstva ili ne nije nešto što spada pod ingerenciju državnog povjerenstva.

Zasad toliko, poželite li još kakvo mišljenje ili dodatno pojašnjenje ili Vas još nešto zanima i mislite da Vam e-škola može pomoći - samo hrabro pitajte!

I predstavite se ne robujte strahovima, sramu ili tajnovitosti.

Pozdrav.

Odgovorio: Nenad Judaš   judas@chem.pmf.hr

<-- Povratak

 

Postavite pitanje iz bilo kojeg područja kemije i
e-škola će osigurati da dobijete odgovor od kompetentnog znanstvenika.

copyright 1999-2000 e_škola_________kemija