Molim vas da mi odgovorite što brže na moj e_mail jer mi se čini da nikad neću dobiti odgovor.Kolilo se dugo mora čekati da dobiješ odgovor na JEDNO pitanje???????????Možete mi objasnit elektronski omotač,orbitalei ljuske?HVALA

Ime i prezime: Ana,VT jotomac@inet.hr

 


Ana, mislim da nisam primio tvoj email jer nigdje ne mogu naći takvo pitanje. Inače u pravilu odgovaramo isti dan, a krajnji rok je do tri dana.

Što se tiče tvog pitanja mogu ti reći puno toga no zadovoljimo se zasad s ovim:

Elektronski omotač - za unutrašnju građu atoma vrijedi da je jezgra (nosioc pozitivnog naboja) središte atoma, a oko nje su smješteni elektroni (nosioci negativnog naboja). To je vjerojatno najjednostavniji opis atoma, a pri tom još uvijek ispravan.

Teorija termova (podaci dobiveni različitim spektroskopskim metodama) ukazala je da elektroni u atomu posjeduju samo neka (strogo određena) energijska stanja. Na temelju teorije termova i Planckove teorije Niels Bohr je predložio svoj model atoma. Prema tom modelu elektroni u atomu ne mogu posjedovati bilo kakve energijske iznose nego strogo neke koji su svojstveni atomskoj vrsti. Mijenja li neki elektron svoje energijsko stanje onda je posljedica apsorpcija ili emisija elektromagnetskog zračenja čija energija odgovara razlici dvaju elektronskih energijskih stanja. S obzirom na energijsku karakteristiku uporabom postavki klasičine fizike (donekle modificiranih) Bohr je mogao proračunati radijus atoma vodika i njegov rezultat se vrlo dobro poklapao s mjerenim rezultatima. Stoga je Bohr uveo pojam orbite (putanje elektrona oko jezgre).
Daljnja istraživanja pokazala su da Bohrov model atoma nije dobar te da je ograničen u tumačenju opaženih fenomena. Daljnje razmatranje problema dovelo je do drugačijeg pogleda na unutarnju građu atoma (Schrodingerova valna i Heisenbergova matrična mehanika). Schrodingerov pogled na atom uveo je drugačije tumačenje (opis) energijskog stanja elektrona u vidu matematičke funkcije. Ta funkcija mora posjedovati specifična svojstva (mora zadovoljavati određene uvjete). Mislim da tebi nije nužno znati koje. Ono što je važno da tu matematičku funkciju zovemo ORBITALA i to je najvažnije što ti trebaš shvatiti. Orbitala nije nikakav prostor (što najčešće čujemo u školama i nađemo dosta često u knjigama) već je to matematička funkcija (kao što je i jednadžba pravca, samo drugačija). Ono što je u udžbenicima nacrtano kao orbitale su zapravo prikazi nečeg drugoga. Zamisli sljedeće (ovo će biti jako pojednostavljeno, ali će, nadam se, sačuvati bit i biti instruktivno):
Neka neka orbitala bude sljedeća funkcija - y = x.
Kvadriraš li tu funkciju dobit ćeš novu funkciju - y2 = x2. Riješiš li sada tu funkciju uz određene uvjete kao rješenje (za orbitalu) dobivaš vjerojatnost elektronske gustoće. Drugim riječima
dobivaš vjerojatnost da u nekoj točki prostora na nekoj udaljenosti od jezgre nađeš elektron. (Recimo mama ti je u kuhinji i kuha ručak, ti svako malo pogledaš u kuhinju i vidiš gdje je, nakon nekog vremena možeš reći ukoliko mama kuha ručak u kuhinji najvjerojatnije će biti pokraj primjerice stola (na njemu reže krumpir, meso i radi slične poslove). Oni prikazi u knjigama pokazuju prostor u kojem je vjerojatnost nalaženja elektrona 99,999 %. To nisu orbitale nego rješenja drugih funkcija koje nastaju matematičkim postupkom vrlo sličnim kvadriranju početnih funkcija.

Još jednom: ORBITALA NIJE PROSTOR NEGO MATEMATIČKA FUNKCIJA ZA KOJU BISMO MOGLI REĆI DA OPISUJE ENERGIJSKO STANJE ELEKTRONA (ČINI TO NA VRLO SPECIFIČAN NAČIN).

Nadam se da će ti ovo pomoći. Ima li nejasnoća javi se.

Na ovo pitanje odgovoreno je e-mailom na osobnu adresu 29. studenoga 2001.

Odgovorio: Nenad Judaš   judas@chem.pmf.hr

<-- Povratak

 


Zahvaljujem se na odgovoru i ispričavam se zbog male kritike. Ubuduće, ako ću imati sličnih problema, znam kome se mogu obratiti.

Još jednom puno hvala.

Ana

Odgovorio: Ana Tomac   jotomac@iskon.hr

<-- Povratak

 

Postavite pitanje iz bilo kojeg područja kemije i
e-škola će osigurati da dobijete odgovor od kompetentnog znanstvenika.

copyright 1999-2000 e_škola_________kemija