Mozete li mi reci nesto o primjeni nitro oksida kod tuninga automobila,tj.sto se dogadja u cilindru kad se stlaceni plin iz bocice,poznate pod nazivom NOS,ubrizga u njega i pomjesa s gorivom?Uglavnom o raspadu molekule,izgaranju,sto je s temperaturom i sl.?

Ime i prezime: Marija Mrvoš simo.mrvos@ri.hinet.hr

 


"Nitro oksid" ne znači ništa niti na hrvatskom, niti na engleskom jeziku. Očito misliš na dušikov(I) oksid (ili didušikov monoksid), N2O. Budući da postoji više različitih dušikovih oksida (ovog trenutka uspijevam ih se sjetiti pet) od kojih svaki ima nekoliko važećih i nekoliko zastarjelih imena, zaista nije potrebno izmišljati nova imena i time unositi dodatnu zbrku u već ionako kompliciranu situaciju.

No, da odgovorim na pitanje. U trenutku ulaska u cilindar motora, dušikov(I) oksid termički se raspada se na dušik i kisik. Ako izračunaš maseni udio kisika u N2O, vidjet ćeš da je on veći nego u zraku. To znači da će u cilindru motora biti više kisika nego što bi ga bilo da smo uvodili čisti zrak, a to će pospješiti izgaranje i povećati snagu motora - barem tako tvrde proizvođači sustava za uvođenje N2O u motor. Je li tomu doista tako, ne bih znao. Pozdrav,


Odgovorio: Tomislav Portada   tportad@irb.hr

<-- Povratak

 

Postavite pitanje iz bilo kojeg područja kemije i
e-škola će osigurati da dobijete odgovor od kompetentnog znanstvenika.

copyright 1999-2000 e_škola_________kemija