Poštovani Molim Vas da mi odgovorite, ako znate, koliki je tlak para za avionsko gorivo JETA1, motorni benzin i za diesel gorivo. Podatak o tome INA rafinerija nafte ne daje na svojim sigurnosno-tehničkim listovima. Molim Vas da me uputite kakva je ovisnost tlaka para zapaljivih ugljikovodika i temperature. Hvala unaprijed Lijep pozdrav, Zdravko

Ime i prezime: Zdravko Bartos zbartos@piraex.hr

 


Za gorivo JET A-1 ovdje piše da mu tlak para pri 38 °C (to bi vjerojatno onda bio Reidov tlak para) iznosi 2 kPa. Ovdje pak piše da će tlak para benzina pri 20 °C tipično iznositi 70 kPa, s tim da je raspon od 50 do 90 kPa, da će tlak para dizelskih goriva pri 38 °C biti u rasponu od 1 do 10 kPa te da će tlak para za kerozine pri 38 °C biti u rasponu od 0,5 do 5 kPa.
Pretpostavljam da je razlog tomu što se za benzin navodi tlak para pri 20 °C to što mu pri 38 °C neke komponente imaju tlak para veći od atmosferskog.
Općenito, za drugo dvoje nema mi smisla tražiti precizne podatke bez preciznog navođenja goriva. K tomu, sastav pojedinih goriva ne zavisi samo o podtipu goriva, nego i o godišnjem dobu, budući da proizvođači sastav, odnosno tlak para, koji je bitan za rad motora, prilagođavaju vanjskim temperaturama zraka.

Tlak para bilo koje tekućine raste s temperaturom, a točan se odnos to dvoje može opisati Clausius-Clapeyronovom jednadžbom.

Pozdrav,

Odgovorio: Ivica Cvrtila   i.cvrtila@rug.nl

<-- Povratak

 

Postavite pitanje iz bilo kojeg područja kemije i
e-škola će osigurati da dobijete odgovor od kompetentnog znanstvenika.

copyright 1999-2000 e_škola_________kemija