|
![](../grafika/lin_pitanje.gif) |
Poštovani
Molim Vas da mi odgovorite, ako znate, koliki je tlak para za avionsko gorivo JETA1, motorni benzin i za diesel gorivo.
Podatak o tome INA rafinerija nafte ne daje na svojim sigurnosno-tehničkim listovima.
Molim Vas da me uputite kakva je ovisnost tlaka para zapaljivih ugljikovodika i temperature.
Hvala unaprijed
Lijep pozdrav,
Zdravko
|
Ime i prezime:
Zdravko Bartos
zbartos@piraex.hr
|
![](../grafika/lin_odgovor.gif) |
![](../grafika/blind.gif) |
Za gorivo JET A-1 ovdje piše da mu tlak para pri 38 °C (to bi vjerojatno onda bio Reidov tlak para) iznosi 2 kPa. Ovdje pak piše da će tlak para benzina pri 20 °C tipično iznositi 70 kPa, s tim da je raspon od 50 do 90 kPa, da će tlak para dizelskih goriva pri 38 °C biti u rasponu od 1 do 10 kPa te da će tlak para za kerozine pri 38 °C biti u rasponu od 0,5 do 5 kPa.
Pretpostavljam da je razlog tomu što se za benzin navodi tlak para pri 20 °C to što mu pri 38 °C neke komponente imaju tlak para veći od atmosferskog.
Općenito, za drugo dvoje nema mi smisla tražiti precizne podatke bez preciznog navođenja goriva. K tomu, sastav pojedinih goriva ne zavisi samo o podtipu goriva, nego i o godišnjem dobu, budući da proizvođači sastav, odnosno tlak para, koji je bitan za rad motora, prilagođavaju vanjskim temperaturama zraka.
Tlak para bilo koje tekućine raste s temperaturom, a točan se odnos to dvoje može opisati Clausius-Clapeyronovom jednadžbom.
Pozdrav, |
|
Odgovorio:
Ivica Cvrtila
i.cvrtila@rug.nl
<-- Povratak
|
|
|
Postavite
pitanje iz bilo kojeg područja kemije i
e-škola će osigurati da dobijete odgovor od kompetentnog znanstvenika. |
![](../grafika/lin_vipitate_up.gif) ![](../grafika/lin_vipitate_6.gif) |
|