Dobar dan! Bila bih Vam vrlo zahvalna kad biste mi pomogli riješiti ova tri zadatka: 1. Ovaj sam zadatak pronašla u jednoj zbirci i više mi je nejasan nego što ga matematički ne bih mogla izračunati: "U receptu za kolač piše da u smjesu treba dodati 500 g šećera, što iznosi 47.6% mase kolača. Ako se kolač izreže na kocke, koliko šećera ima u jednoj kocki (u gramima)?" 2. Predložite postupak kojim se može ukloniti crni sloj oksida (bakrova (II) oksida) s površine bakrene pločice. 3. Treba prikazati nastajanje veze između atoma kalcija i dušika Lewisovom simbolikom i stvar je u tome da smo mi uglavnom radili prikazivanje kovalentnih veza Lewisovom simbolikom, ne i ionskih kao što je ovdje slučaj pa me zanima kako to rješiti i općenito koja je razlika prikazivanja kovalentne i ionske veze Lewisovom simbolikom.

Ime i prezime: Josipa Vlahović josipa2108@net.hr

 


U prvom zadatku treba ti samo podatak koliko ima tih kocki, dok je masa kolača nebitna. Naime, ako je šećer u kolaču ravnomjerno raspoređen, svaka će kocka dobiti istu količinu šećera, tako da samo trebaš ukupnu masu podijeliti s brojem kocki. Inače, ne mogu ne primijetiti da šećera ima osjetno više, negoli u receptima po kojima moja mama pravi kolače.

Vodena otopina bilo koje makar i umjereno jake kiseline uredno će otopiti bakrov(II) oksid s površine, baš kao i njegove hidrokside i karbonate. Najlakše je upotrijebiti klorovodičnu kiselinu jer je jaka i široko je dostupna, a u nuždi će poslužiti i octena, odnosno ocat, te limunska ili vinska kiselina otopljene u vodi. S oksidirajućim kiselinama, poput dušične ili sumporne, treba raditi brzo jer otapaju i bakar, a za osjetljivije predmete najbolje ih je izbjeći.

Razlog zašto niste učili prikazivanje (nastajanja) ionskih veza Lewisovom simbolikom je to što ono nema previše smisla, budući da se Lewisova simbolika koristi za prikazivanje kovalentnih veza. Ono što eventualno možeš učiniti je da svim sudionicima reakcije u kojoj nastaje kalcijev nitrid docrtaš točkice tj. valentne elektrone, kako već kojemu priliči. Možeš pokušati i dodati polustrelice, da označiš odakle dolazi i kamo odlazi koji elektron, ali onda ćeš zaći u područje reakcijskih mehanizama i gotovo sigurno gadno promašiti stvarnost.

Pozdrav,



Odgovorio: Ivica Cvrtila   i.cvrtila@rug.nl

<-- Povratak

 

Postavite pitanje iz bilo kojeg područja kemije i
e-škola će osigurati da dobijete odgovor od kompetentnog znanstvenika.

copyright 1999-2000 e_škola_________kemija