imam pitanje za esej iz povijesti kojeg sutra pišem.Pitanje je kako i zašto je nastala nova gradiška? unaprijed hvala

Ime i prezime: lara ajduković conjar lara.a.conjar@hotmail.com

 


Iskoristit ću ovo pitanje kao podlogu za skoro pa redovni godišnji komentar o tomu kako ovdje postaviti pitanje, a da to što vjerojatnije vodi do brzog i korisnog odgovora.

−1. Pitanje mora biti razumljivo, što će reći napisano jasno i smisleno, po mogućnosti na standardnom hrvatskom jeziku (ili kojoj god standardiziranoj varijanti štokavskog ili kajkavskog jezika). Koliko je razumljivost pitanja bitna za odgovor, govori negativan redni broj ove upute.

0. Pitanje bi trebalo biti iz kemije. To što znamo i ponešto iz drugih disciplina, znanstvenih ili ne, ili barem znamo gdje tražiti, ne znači da se E-škola kemije smjera pretvoriti u opću odgovaračnicu na isto takva pitanja. Postoje, doduše, rubrike analogne ovoj i na drugim e-školama, ali sve su još davno zamrle.

1. Spominjanje rokova, brzine ili hitnosti neće nas ubrzati, već prije usporiti ili posve odvratiti od ikakvog odgovaranja, tako da je taj dio najbolje preskočiti. Ako u stvarnosti postoji nekakav rok, treba jednostavno djelovati na vrijeme.

2. Nema puno koristi od toga da se kaže da je riječ o zadaći ili (predstojećem) ispitu. Tako nam se samo daje do znanja da riskiramo sudjelovati u nečasnoj raboti izvlačenja nekoga iz vlastitih obaveza. U određenoj se mjeri od toga spašavamo tako da informacije koje damo koriste u rješavanju problema, ali ne mogu biti prepisane kao gotovo rješenje. Međutim, rješavati zadaće ili zadatke s predstojećih ispita nećemo jer se time škodi obrazovanju kao takvom.

3. Postoji li više pitanjâ, bolje ih je postavljati jedno po jedno. Iznimka su ona pitanja koja čine logičku cjelinu. Postavi li se odjednom gomila pitanja, vjerojatno neće nijedno od njih dobiti odgovor.

4. U slučaju problemskih ili barem problematičnih zadataka, korisno je reći gdje je točno zapelo. Time se odgovaračima pomaže da svoje mislene snage usmjere na stvaran problem, umjesto da pišu o svemu što se zadatka dotiče, e kako bi sigurno pokrili i mjesto zapnuća.

5. Cijenimo kad se autor pitanja potpiše, a preziremo one koji dolaze kao anonimci. Razlog tomu nije nedokučiv: vlastito ime pored neke napisotine znači i određenu količinu odgovornosti. Anonimci, nasuprot tomu, mogu raditi što ih volja, što ponekad uključuje i manjak (pismene) kulture. Zbog toga obično prvo odgovaramo na sva potpisana pitanja, dok ona nepotpisana čekaju ili uopće ne dođu na red.
Nadalje, korisno je ubaciti točnu informaciju o razini obrazovanja, jer tako znamo koliko duboko neko pitanje treba objasniti. Osmoškolcima molovi počesto ne znače ništa, studentima su pak fundamentalni i, nadam se, ne treba ih posebno objašnjavati.
Elektroničke adrese služe pak samo tomu da se, u slučaju kakvih revizija ili kasnih odgovora, možemo javiti autoru pitanja. S obzirom na starost ove stranice i tomu shodnu njezinu propusnost za sve što hara Internetom, ne bi bilo zgorega staviti kakav drugi simbol umjesto "@".

S time bih za ovu priliku završio.

Pozdrav,

Odgovorio: Ivica Cvrtila   i.cvrtila@rug.nl

<-- Povratak

 

Postavite pitanje iz bilo kojeg područja kemije i
e-škola će osigurati da dobijete odgovor od kompetentnog znanstvenika.

copyright 1999-2000 e_škola_________kemija